Wycieczka do Karpacza

W tym roku szkolnym trzecioklasiści w dniach 23 -25 maja 2016 roku udali się   na wycieczkę do Karpacza. Pierwszego dnia zwiedziliśmy pałac w Wojanowie oraz w Łomnicy. Następnie w Mysłakowicach zobaczyliśmy Park Miniatur ukazujący słynne budowle z całego świata, a w Kowarach podziwialiśmy Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska. W krótkim czasie zobaczyliśmy zabytki Europy oraz Dolnego Śląska. Przewodnik interesująco opowiedział o każdym obiekcie. Wieczorem dojechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego. Po zakwaterowaniu się i obiadokolacji poszliśmy na spacer po Karpaczu. Było to już pierwsze przygotowanie do wspinaczki po górach.

Drugi dzień, zgodnie z planem wycieczki , to wyprawa z panią przewodnik na Śnieżkę. Niesamowitych wrażeń dostarczył nam wjazd wyciągiem linowym na Kopę. Słońce, lekki wiatr we włosach i przepiękne górskie widoki . Po długim i krętym szlaku, zmęczeni, ale z uśmiechem na twarzy dotarliśmy na Śnieżkę. Pani przewodnik umiliła nam czas wędrówki licznymi opowieściami, których słuchaliśmy z zaciekawieniem. Droga powrotna była wyczerpująca, ale warto było iść, by ujrzeć niesamowity pejzaż przy schronisku Samotnia. Tego dnia mieliśmy również ognisko, które urozmaiciliśmy śpiewem oraz tańcem. Nasi koledzy przygrywali nam na gitarach.

25 maja, wyruszyliśmy w drogę powrotną. W tym dniu czekała nas ogromna atrakcja. Był to pobyt w parku linowym „Czarodziejska Góra” w Jedlinie - Zdrój. Każdy spragniony ekstremalnych wrażeń znalazł tu coś dla siebie. Po dokładnym przeszkoleniu wybieraliśmy zróżnicowane tory przeszkód: „Standard”, „Extremum”, „Tyrolka”. Niektórzy z nas wybrali przejażdżki torem saneczkowym. Po ekstremalnych emocjach oraz niemałej aktywności wilczy głód zaspokoiliśmy w McDonald’s. Następnie udaliśmy się do ostatniego obiektu. Był to Zamek Książ w Wałbrzychu. Wystrojem wnętrza oraz wielkością zachwycił każdego z nas. Przewodnik opowiadał nam o jego historii, ale również ciekawostki z nim związane. Warto wspomnieć ,że zamek ten w 1943 r. był przygotowywany jako jedna z głównych kwater Hitlera. Jedną z najbardziej znanych postaci zamku była księżniczka Daisy, o której opowiada się wiele niesamowitych historii. Umordowani, pełni wrażeń wróciliśmy do naszych domów. Na pewno ta wycieczka zagości w naszych wspomnieniach na długo.